יום שבת, 30 בינואר 2016

חדשות ליגת העל

קישורים נוספים


טיפים מומלצים

מכבי נחשדת שעברה על חוקי הפייר-פליי הפיננסי

אופ"א בודקת חריגות אצל האלופה. בנוסף, מכבי וב"ש מסרבות לחשוף דו"חות לבקרה

שהצהובים עומדים בפני ביקורת של אופ"א, בעקבות חשד לעבירה על חוקי הפייר-פליי הפיננסי, זאת  בעקבות הודעה שהגיעה למועדון בנושא. על פי חוקי הארגון, שנכנסו לתוקף בעונת 2011-2012 נאסר על מועדון להוציא סכום החורג בהרבה (כ-30 מיליון יורו) מההכנסות ובאופ"א חושדים כי האלופה הישראלית עשתה זאת בשלוש תקופות שונות.

ממכבי ת"א מסרו בתגובה: "הבדיקה של אופ"א החלה בעקבות הגשת הדוחות הכספיים בעונת 2014/15 להתאחדות הכדורגל האירופית וכחלק מהנהלים של Financial Fair Play.  התוצאות הכספיות של עונה זו הושפעו ממבצע 'צוק איתן' והחלטת אופ"א על איסור קיום משחקים בישראל. החלטה זו חייבה את מכבי ת"א לארח את משחקי הבית בחו"ל וכתוצאה מכך – לא העפילה הקבוצה לשלבים המתקדמים באירופה וסבלה מפגיעה מהותית בהכנסות".
"תוצאות כספיות אלו נצפו מראש ע"י הנהלת מכבי ת"א שפנתה מיוזמתה כבר במהלך עונת 2014/15 ל-CFCB (הגוף המעניק רשיונות למועדוני כדורגל להשתתף בתחרויות במסגרת אירופית) והסבירה כי הנתונים הכספיים נובעים מהמלחמה המהווה 'כח עליון' כפי שהוא מוגדר בתקנון אופ"א. טענות מכבי ת"א התקבלו ע"י ה-CFCB שהודיע למועדון כי תשובה סופית תתקבל רק לאחר הגשת הנתונים הכספיים בפועל. לאחר הגשת הנתונים באוקטובר 2015 ומכיוון שמכבי ת"א דיווחה על חריגה מתקנות ה-FFP החל הליך בדיקה המהווה נוהל טכני לבחינת הסיבות. בעקבות שיחות שהתקיימו עם נציגי ה-CFCB יש שביעות רצון במועדון מהנושא".
בנושא אחר, מכבי ת"א והפועל ב"ש מסרבות לפרסם את הדו"חות הכספיים לבקרה, כשבין היתר מדובר בנתונים של תזרים מזומנים ונתוני רווח והפסד. בבקרת התקציבים ובהתאחדות לכדורגל הביעו פליאה מכך לנוכח העבודה שהקבוצות היו אלה שהעבירו את התקנה הזו לפני מספר חודשים. בדיון שנערך בפני אב בית הדין המשמעתי, עו"ד ישראל שמעוני, טענו עורכי הדין של מכבי ת"א והפועל ב"ש שאישור התקנה בנושא זה נעשתה בטעות.
הקבוצות הסבירו מדוע יינזקו בעלי הקבוצות שלהם כתוצאה מפרסום הדו"חות: "מדובר בקבוצות שהן חברות פרטיות אשר רוב הכנסותיהם הינם כספים פרטיים ולא כספי ציבור. הרציונל בהוספת חובת הדיווח הוא שכספים ציבוריים יהיו חשופים לציבור. לבעלי הקבוצות המון עסקים אחרים והם חוששים שפרסום מידע על כסף פרטי יפגע בהם. לתחושתנו חלק מהמידע שדורשים מאיתנו הוא רכילותי נטו ללא תועלת הציבור". יש לציין שיתר קבוצות ליגת העל והליגה הלאומית, להוציא את מכבי חיפה ובית"ר ירושלים שחייבות עוד השלמות קטנו,  העבירו את הדו"חות.


מי שלא מסכים עם עורכי הדין יעל מרגלית וועידו בר נתן שייצגו את מיץ' גולדהאר ואלונה ברקת בהתאמה, הם היועץ המשפטי של ההתאחדות לכדורגל אפרים ברק וחברי ארגון 'היציע' שיגיעו היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בתל אביב וידרשו לקבל הסברים מדוע אותן קבוצות לא חושפות דו"חות שחלק מהכסף שמגיע אליהן הוא כסף ציבורי, לדוגמא כזה שמגיע מהטוטו.
גורם בהתאחדות לכדורגל אמר הבוקר: "דרישותיהן של הפועל ב"ש ומכבי ת"א לא הגיוניות הרי הן היו חלק מהאנשים שאישרו את התקנה הזו. עכשיו לבוא ולדרוש לשנות את מה שהם החליטו זה הזוי. אסור לתת לזה יד". הדיין שמעוני ביקש מהצדדים לשבת מול בקרת התקציבים ולעדכן עד יום שלישי הקרוב בשעה 1 בצהריים אם הושגו הבנות לפני שיכריע בנושא.

בלוף הצמיחה מתפוצץ לכחלון בפרצוף וכולנו נשלם את המחיר פרסום אומדן הצמיחה לרבעון הראשון של 2017 הכניס את כולם להלם- 1.4% בלבד, הרחק מרוב מ...